Főoldal
  

Az idei hosszú évek óta az egyik legizgalmasabb idény, melyben része van az új szabályoknak is.

Megszűnt a tankolás. Most már nem lehet taktikázni, viszont még fontosabbá vált, ki mennyi idő alatt cseréli le a kerekeket futam közben. Továbbra sem lehet semmilyen elektronikus emelőszerkezetet használni.

Szintén a kerekekhez kapcsolódik, hogy a kvalifikáció 10 legjobbjának másnap ugyanazzal a szett gumival kell megkezdeniük a versenyt, amellyel legjobb idejüket megfutották az időmérő edzésen. Ez máris egy taktikázási lehetőség, hiszen a keményebb összetételű gumik tartósabbak, ugyanakkor lassabbak is, mint a lágyabb keverékek, így nem mindegy, hogy ki melyikkel kezdi a futamot. Továbbá keskenyebbek lesznek az első abroncsok.

Szezon közben elméletileg tilos tesztelni, de a 2010-es idényben már tesztelhetnek azok a pilóták, akik esetleg beugranának egy sérült vagy kirúgott versenyző helyett. Szigorúan egy napot tesztelhetnek az újoncok és csak olyan pályán, amelyik nem szerepel a versenynaptárban. Azoknak jár a lehetőség, akik az elmúlt két évben nem vezettek F1-es autót. Az FIA szankcionálni fogja, ha egy csapat bejelent egy új pilótát, letudja vele a tesztet, aztán esetleg mégis meggondolja magát.

A 19 futamos szezon alatt egy pilóta idén is nyolc motort használhat el. A kilencedik motor használatáért tízhelyes rajtbüntetés jár. Ha valaki annyira szerencsétlen hétvégét fog ki, hogy a nyolcon felül egy hétvége alatt kétszer is motort kell cserélnie, akkor az adott futamon és az azt követőn is 10 helyet hozzáadnak majd a rajthelyezéséhez, tehát nem egy hétvége alatt törleszti le mindkét büntetést.

Aerodinamikai tesztből nyolc helyett csak hat nap áll rendelkezésre, új opció azonban, hogy egy napot el lehet cserélni négyórányi szélcsatornás tesztre. Mind a négy órát 24 órás időintervallumon belül kell felhasználni.

Lényeges változás lesz az elmúlt évekhez képest a pontszámítási rendszer is. Az eddig megszokott 10-8-6-5-4-3-2-1-es elosztást a 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es verzió váltja, vagyis a győzelem felértékelődik, és a kilencedik, tízedik pozíció is pontot ér.

  

Jonas

\"Vannak pillanatok, amikor cselekedni kell, máskor viszont bele kell törődni a sorsunkba. A harcos meg tudja különböztetni a kettőt.\"

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció