Főoldal
  

A gyakorlat a csípőhorpaszizmot s közvetetten a has- és combizmokat dolgoztatja meg.

Feküdjön a hátára, lábak a levegőben függőlegesen kinyújtva, összezárva. Hasizmait feszítse meg, csípőjét szorítsa a talajhoz, karok a test mellett.

Egyik lábát engedje le annyira, hogy még képes legyen csípőjét a talajon tartani. Ekkor lábunk kb 45 fokos szöget zár be a talajjal.

Majd a comb- és hasizmai segítségével húzza vissza lábát kiindulóhelyzetbe és végezze a gyakorlatot a másik lábára is. (Tilos páros lábbal végrehajtani a gyakorlatot!)

Fontos: próbálja a fejet, a vállakat és a nyakizmokat nem megfeszíteni. A gyakorlat után nagyon fontos, hogy a csípőhorpaszizmunkat is megnyújtsuk, mert ennek elmulasztása testtartásbeli problémákhoz vezethet. Ennek legegyszerűbb módja, hogy egyik lábunkkal letérdelünk és a csípőnket előretoljuk, ügyelve arra, hogy az elől lévő láb térde ne előzze meg a bokáját.

Nehezítés: haladók emeljék meg a fejüket is, így tónusosabb lesz a hasizom.

  

Gergely

Fitness oktató, életmódtanácsadó.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció