Főoldal
  

Első lépésként tisztázzuk, hogy milyen testalkatunk van.

 

Testalkat

Az átlagosnál alacsonyabb testsúlyú, törékenyebb testalkatú. A látványos háromszögbikinik az Ön alakján mutatnak a legjobban. Végtagjai feltehetően hosszúak, de léteznek a típusba tartozó kisméretű nők is törékeny csontozattal. A természet Önt minimális zsírtartalékokkal látta el, mely megjelenése szempontjából előnyös, de a dolognak megvan a maga hátránya is: mivel szervezete minden energiát azon nyomban felhasznál, azaz nem képez tartalékokat, igen könnyen kifárad.

Ideális mozgásfajták

Törékeny testfelépítése miatt az Ön sportprogramjának alapjait az erősítőedzések teszik ki. Ha a gépek világát egyhangúnak találja, próbálja ki a különböző aerobicfajtákat, melyek az egész testet intenzíven formálják. Különösen ajánlott a speciális hátgimnasztika, mivel csökkenti az Ön típusára gyakorta jellemző hátfájásos panaszokat. A jóga és a that chi szintén pozitív hatású. Az állóképességet fejlesztő sportokkal, pl futás, biciklizés, úszás, szintén megpróbálkozhatm nég akkor is, ha egyébként nincs szüksége. Ezeknél a mozgásfajtáknál gyakoribb szünetek beiktatására lehet szüksége, mivel nincsenek komoly tartalékai. Aki vitorlázni szeretne, kormányosként biztosan sikert arat.

Edzésterv

Izmosodni, erősödni! Ezt a célt legkönnyebben a konditermek gépeivel valósíthatja meg. Hetente legalább 2-szer látogasson el az edzőterembe. Az izmok akkor fejlődnek leginkább, ha nagyobb súlyokat használ kisebb ismétlésszámban (8-12). Amennyiben Ön kezdő, a fokozatosság elvéről sem szabad megfeledkeznie. Kondícióját szintén érdemes javítani: heti egy alkalommal végezzen állóképességet fejlesztő mozgást. Príma kiegészítése az erősítő edzéseknek.

Étkezési terv

Az Ön étkezési szokásai sokak számára az álmok netovábbját jelentik: bármennyit ehet, nem fog hízni egy grammot sem. csak az elegendő tápanyagbevitelre kell odafigyelnie. Azaz nem árt, ha teljes kiőrlésű gabonából készült pékáruk és tészták is kerülnek az asztalra s avitamindús gyümölcsökről, zöldségekről sem feledkezik meg. Ne engedje bemesélni magának, hogy Önnek extra adag proteinre van szüksége. A fehérje valóban elengedhetetlen az izmok fejlődéséhez, ám ha nem sportol versenyszerűen, a normális táplálkozási szokások is fedezik fehérjeszükségleteit. Az Ön esetében az energiabőség állandó fenntartása igen fontos.

  

Gergely

Fitness oktató, életmódtanácsadó.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció