Főoldal
  

Első lépésként tisztázzuk, hogy milyen testalkatunk van.

Testalkat

Ön a férfiak kedvence, telt idomok (kered mell, ívelt csípő), többnyire erős testfelépítés. Jó állóképességgel rendelkezik, mozgékonysága szembeötlő. Típusának jellegzetessége, hogy az öregedés folyamata kevésbé veszi igénybe, ellenben hajlamos a hízásra. A bevitt tápanyagot szervezete alaposan kihasználja, a felesleges kalóriákat zsír formájában elraktározza.

Ideális mozgásfajták

Erős fizikuma és mozgékonysága miatt az Ön számára a magas intenzitású mozgásfajták a legmegfelelőbbek, például a nagy igénybevételt jelentő kick-box aerobic vagy a thai geri, de a labdajátékok, így a kézilabda is a legjobbat hozza ki Önből. Az állóképességet fejlesztő sportok (gyaloglás, kocogás, úszás, görkorcsolyázás, biciklizés, spinning) szintén fontosak. A vízben remekül érzi magát, hiszen a bőrfelszín alatti zsírszövetek melegen tatrják. Vitorlázók körében népszerűségnek örvendhet, mert az egyensúly megtartásához testsúlyából fakadóan hatékonyan hozzájárulhat.

Edzésterv

Az Ön esetében a hangsúly a zsírégetésen van. Gyalogoljon, kocogjon, biciklizzen vagy ússzon hetente legalább 2-3 alkalommal, 45-90 percen keresztül. A kardiotréning során ügyeljen arra, hogy pulzusa 130-140 között maradjon s az edzés váltakozó intenzitású legyen - iktasson be futás közben 5-ször 200 méter sprintet vagy spinning esetén 5-ször 1 percen át tekerjen teljes erőbedobással (intervallumos edzés). Az izmok fejlesztéséhez a nőies alkatúak esetében heti 1-2 alkalom is elegendő. Az edzések során ne dolgozzon nagy súlyokkal, inkább használjon kisebbeket nagy ismétlésszámban (15-20).

Étkezési terv

A nőies alkatú hölgyek esetében az étkezés kulcsfontosságú szerepet tölt be. A gének arra szólítják a szervezetet, hogy zsírraktárakat képezzen. Csakhogy a parancs kijátszható. Ügyeljen táplálkozására: kerülje a zsíros ételeket, s koncentráljon az értékes szénhidrátokra, valamint fogyasszon sok gyümölcsöt. Kenyerét ne kenje meg vajjal, térjen át a teljes kiőrlésű tésztákra, és ismerkedjen meg a tápláló barna rizzsel. Így nemcsak egészségét őrzi meg, hanem zsírégető mechanizmusait is fokozza.

  

Gergely

Fitness oktató, életmódtanácsadó.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció