Főoldal
  

Jóga, relaxálás

A napot zárja le a jóga: hajlékonyabb leszel, és eltölt a belső nyugalom. Amikor lemenőben a nap, végezd el az alábbi, 3 lépésből álló sorozatot:

Napkorong üdvözlése

Állj hegy pozícióba: helyezd a karodat az oldalad mellé, lábadat zárd össze, lábujjaidat terpeszd szét, a testsúlyodat egyenletesen oszlasd el az egész lábfejeden. Ujjaid hegyén keresztül nyújtózz lefelé, mintha megpróbálnád meghosszabbítani a karodat, majd lazíts.

Szorítsd erősen a talpadat a talajhoz, a combod elülső oldalán, a térded körül feszítsd lefelé az izmaidat, amivel energiát adsz a lábadnak. Állj hosszan fölegyenesedve, mellkasodat emeld meg, válladat tartsd szélesen leengedve.

Végy öt mély, nyugodt lélegzetet, majd a következő belégzéskor emeld föl a karodat a fejed fölé.

Fújd ki a levegőt, derékból hajolj előre, de közben tartsd a hátadat egyenesen (legfeljebb a térdedet hajlítsd be enyhén). Fogd meg elöl a lábadat.

Lélegezz be, és továbbra se engedd el a lábadat. Emeld a mellkasodat magasra és kifelé, amennyire csak tudod, nyújtsd meg a gerincedet, és feszítsd meg a hátizmaidat.

Fújd ki a tüdőből a levegőt, és ismét hajolj előre.

Lélegezz be és egyenesedj fel, a karodat emeld a fejed fölé.

Kilélegzésnél térj vissza a kezdő pozícióba. Ismételd az egész sorozatot 5-10 alkalommal.

Kitörés

Kezdd hegy pozitúrában. Vegyél  mély lélegzetet, kezedet a csípődön tartva lépj előre a jobb lábaddal úgy, hogy a térded és a bokád épp egy vonalba kerüljön. Fújd ki a levegőt. Tartsd ezt a helyzetet további öt légzés erejéig. Majd a következő belégzéssel térj vissza a hegy pozitúrába. Ismételd meg, majd válts lábat. Ha már jól megy a mozdulat, iktasd be a kitörést: amikor előrelépsz, a karodat emeld kifelé a fejed fölé, és mindkét térdedet hajlítsd be.

Mély lélegzet

Ülj le törökülésben a talajra, szívd be a levegőt, pozitívan és nyugodtan számolj ötig, majd lélegezz ki, és ezúttal negatívan és feszülten számolj újra ötig. Ismételd annyiszor, ahányszor úgy érzed, szükséged van rá. (Ha a nyaralás alatt szorgalmasan dolgozol, és nagyobb gyakorlatra teszel szert, a légzésed hosszát addig kell elnyújtanod, amíg tízig számolsz). Élvezd a benned szétáradó nyugalmat, amelyet magaddal viszel, amikor a nap végén elhagyod a strandot.

  

Gergely

Fitness oktató, életmódtanácsadó.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció