Főoldal
  

Strandröplabda

30 perc alatt elégetett kalória: 150

Remek szórakozás, kiváló aerobicedzés, feszesíti a testet. Számtalan strandon van háló, pálya és labda, ha mégse lenne szerencséd hozzájuk, jelöld ki a saját területedet: rajzolj nagy négyzetet, középen feszítsd ki kötelet háló gyanánt.

Alkossatok két csapatot. AZ győz, aki előbb szerzi meg a 15 pontot (pont akkor jár, ha az ellenfél elvéti a labdát). Egy csapat háromszor érhet labdához (egy-egy csapattag viszont csak egyszer), mielőtt átüti a háló fölött.

Lehetőleg bőrlabdát használjatok, amely nem okoz akkora fájdalmat, ha az alkarodon landol, mint a műanyag labda.

Hasznos tanács: húzz szandált, különben megtudod, milyen eszeveszetten képes égetni az ember talpát a súrlódó homok.

Szerva

Alulról indított szervával sokkal könnyebb a dolgunk, mint a felülről indítottal (ebben az esetben az se fordul elő, hogy nem találsz bele a feldobott labdába). Állj szemben a hálóval, az egyik lábadat helyezd a másik elé, és fogd a labdát a bal kezedbe (ha balkezes vagy, akkor a jobba).

A másik karodat húzd hátra, majd lendítsd egyenesen előre, s ujjaidat enyhén begörbítve tenyered alsó részével üss bele a labdába (amelyről ne vedd le a tekinteted). Abban a pillanatban, amikor elütöd a labdát, helyezd a testsúlyodat a hátul tartott lábadról az elöl lévőre.

Ütés

A cél nem mindig az, hogy azonnal átüsd a labdát a háló fölött. Néha a saját térfeleden tartod, hogy az a csapattársad üthesse át, aki jobb pozícióban, a hálóhoz közelebb helyezkedik el. Ehhez a következő (villámgyors) mozdulatsorra van szükség: a térdedet annyira behajlítod, hogy szinte a földet érintse, csípőszéles terpeszbe helyezkedsz (mindezt ugyancsak villámgyorsan), a két karodat egymás mellé teszed, a jobb kezedet átkulcsolod a felfelé néző bal tenyered alatt - így a két kezeddel mintegy ütőt formálsz, és fölütöd vele a labdát.

  

Gergely

Fitness oktató, életmódtanácsadó.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció