Főoldal
  

Például: hosszútávfutás, sífutás, kerékpározás, úszás, és az edzőtermekben kardió gépeken történő edzés, tánc, hegymászás.

Aerob: Aerob edzés során a testmozgáshoz (izommunkához) szükséges energia előállítása nagy mennyiségű oxigén felhasználásával történik. A szervezet a rendelkezésére álló energia-tartalékokat (szénhidrátok és zsírok) oxigén segítségével égeti el, s így biztosítja az izmok számára szükséges energiát.

Ahhoz, hogy a szervezetünkben elraktározott zsírt elkezdjük lebontani, minimum 35-40 perc folyamatos mozgást kell végeznünk. Természetesen az ennél rövidebb ideig tartó mozgás is éget kalóriát, de azt szervezetünk a vérből és az energiaraktárakból nyeri és nem a tartalék zsírokból. Nagyon fontos a megfelelő pulzus szám (szívütés szám / perc). Azt az értékhatárt ahol a legtökéletesebb a zsírégetés, zsírégető zónának nevezzük. E zóna határai, függnek az életkortól, testsúlytól, magasságtól, edzettségi szinttől és a nemtől. Célzónánkat különböző képletekkel is kiszámolhatjuk (maximál pulzus 65-80%-a: (220-életkor) x 0, 65 - 0,80), például egy 27 éves nő optimális zsírégető szintje, (220-27)x0,65=125 és (220-27)x0,80=154. tehát az optimális zsírégető pulzusértékeink a 125-154 kötött találhatóak, természetesen ez egy közepesen edzett és jó egészséggel rendelkező nő értékei, akinek a vérnyomásával nincsenek problémái! (Vérnyomás problémánál, kérjék ki orvosuk, esetleg edzőjük véleményét, mielőtt neki kezdenének az edzésnek.)

A kardió edzés fontos jellemzője, hogy a pulzusérték kiszámolásával egyénre szabott edzés készíthető, nem igényel különösebb mozgáskoordináltságot és az eredményekre, sem kell sokáig várni. Az állóképesség növelése mellett, ez a leghatékonyabb edzésforma a zsírégetéshez. Itt a testünk, a szívünkkel, tüdőnkkel egyszerre edz!

  

KeszthelyiAndra

Közgazdász vagyok, szeretem az életet, minden pillanatát igyekszem kiélvezni :)

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció