Főoldal
  

Ilyenkor kell az energia, néhány tipp, hogy sikeresen túlvészeljük a vizsgaidőszakot.

1. Használj gyógyfüveket! Felpörget a ginseng , mate tea, borsmenta tea, fodormenta tea, ánizstea.

2. Ne fogyókúrázz! A stressz eleve fogyaszt, ne fosszuk meg magunkat semmilyen tápanyagtól. Egyél meg egy tábla csokit a tanulás közben, minél magasabb kakaótartalmút válassz! Lehet már kapni csokival bevont kávészemet is :) Ne edd meg az egész zacskóval, de érdemes belőle szemezni. Mentolos- és csiliscsoki, szőlőcukor is remek választás lehet. Szedj multivitamint, C-vitamint, magnézium rágótablettát.

3. Koffeinvariációk. Max napi 3 kávét igyál, ne menjen rá az egészségedre. Van már koffeintabletta is. A kólában is van koffein, max fél litert igyál naponta és mellette sok vizet, mert a koffein szárítja a szervezetet. Van koffein a legtöbb teában is, a zöld tea hatása a legjobb, mert egész nap folyamatosan fejtik ki a hatását, nem csak hirtelen nyomja fel az energiaszintet, ami rövid időn belül visszaesik.

4. Pihenj aktívan! A tanulást érdemes megszakítani néha egy kis sporttal, pl jógával, futással. Ha nagyon lefáradsz, el is aludhatsz a végén, ne vidd túlzásba. A masszázs is remek frissítő lehet.

5. Élénkítsd a tested! Szaunázz! Zuhanyozz hideg - meleg vízzel. Használj illóolajakat, amelyik élénkít (pl. mentol, muskotályzsálya, eukaliptusz, borsmenta, rozmaring).

6. Néhány további apró trükk: A tanulás monotonitását törd meg valamivel, pl fogmosással, hajmosással. Fújj magadra egy kis ásványvizet. Menj ki a levegőre egy kicsit, az oxigén felturbózza az agyat.

7. Kapcsold ki az msn-t, skypot, játékokat. Öltözz fel, ne pizsamában tanulj, mert könnyebben elcsábulsz egy kis alvásra.

  

Arabella

Főiskolai hallgató vagyok.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció