Főoldal
  

Néhány étkezési tipp, melyekkel kalóriákat lehet spórolni.

A leveles tésztából készült sütikben sokkal több a kalória, mint a kelt tésztákban.

Ha 2 ek dzsemet ken egy zsemlére a szokásos vaj és sajt helyett, akkor 149 kalóriát spórolhat meg.

Ha megkíván valami édes süteményt a főétel után, sose olyat válasszon, amelyen tejszín van.

A vaníliaszósz csak 140 kalória, míg egy tejszínes sütivel 328 kalóriát enne meg.

A négy évszak pizza 900 kalória, míg a tenger gyümölcse pizza csak 563.

A tökmagos zsemlében 126 kalória van, ezzel szemben a teljes kiőrlésű zsemlében csak 94.

Egy fél szelet Mars csoki is elég, s ezzel 131 kalóriát spórol meg.

Törjön össze egy fél érett banánt, s keverje össze 1 dl joghurttal. Ebben 105 kalória van, míg ha egy csokipudingot enne meg, azzal 168 kalóriát venne magához.

Ha a tükörtojást teflonban süti, 70 kalóriát spórol.

Ha unja már a zöldségeket, bontson fel egy doboz kukoricakonzervet. 5 dkg-ban csak 45 kalória van.

Az omletthez csak a tojássárgáját használja fel. Így 150 kalóriával kevesebbet fogyaszt.

A karcsúság egyik fő ellensége a cukor. Már gyerekkorban is cukrozzuk az italainkat, édesek a süteményeink, sőt az ínycsiklandó epret, sárga-dinnyét is csak akkor élvezzük, ha bőségesen meg van szórva porcukorral. Pedig érdemes kipróbálni nélküle.

Szereti a pikáns reggelit? Akkor gépsonka helyett inkább lazacsonkát egyen. Ebben csak 21 kalória van.

A tányér felére zöldségeket rakjon, az egyik negyedére krumplit vagy rizst, és csak az utolsó negyedre húst.

Mondjon le az amerikai dresszingekről, inkább ecettel, olajjal és friss fűszerekkel ízesítse a salátákat.

Nem kell feltétlenül lemondania a majonézről, de ha a zsírszegény változatot választja, 128 kalóriát takaríthat meg.

Amerikai kutatók bebizonyították, hogy aki a nap folyamán hatszor eszik, de mindannyiszor csupán keveset, annak gyorsabb lesz az anyagcseréje, megnő a zsírégetése, és 100 kalóriával többet éget el naponta.

Egy tányér brokkolikrémlevesben 92 kalória van. Egy tányér zöldséglevesben viszont csupán 54 kcal.

Vasárnap reggelire sose egyen croissant-t, érje be egy kiflivel.

2 dl narancslében 90 kalória van. Viszont 1 evőkanál citrom levét 2 dl vízzel felöntve nulla kalóriát vesz magához.

Amerikai kutatók szerint aki annyit eszik, amennyit akar, gyorsabban lefogy. Egyen korlátlan mennyiségben gyümölcsöt és zöldséget, de mondjon le a zsíros, szénhidrátokban gazdag dolgokról.

Jó tanácsok:

Gyakran, de kevés ételt fogyasszon. A nehéz ételek rendszeres fogyasztása lelassíthatja az emésztést, és a már a véráramba került méreganyagok újra felszívódhatnak.

A jó emésztés érdekében alaposan rágja meg az ételt.

A fogyókúrát kísérő rosszkedvet könnyebben elkerülheti, ha sok olyan alapanyagot válogat össze, amelyek segítik a májműködést, gyorsítják a méregtelenítést.

A legjobb zsírégető mozgás a futás, de nem kell kétségbe esnie akkor sem, ha nem szabad vagy nincs kedve az utcán rohangálni. Bármit is mozogjon, minden gramm kialakuló izom újabb és újabb zsírpárnácskát támad meg. Hetente legalább 3x30 perc séta, futás, úszás... és egyre fittebbnek érzi magunkat. Vége az emeleti lihegésnek!

Az esetek 80 százalékában egye azt, amit a diéta elír, 20 százalékban viszont eheti, amit szeretne. Ilyenkor sem szabad halálra tömnie magát habos süteménnyel!

A zsírégetés és a fogyás akkor a legintezívebb, ha a mozgás során az úgynevezett zsírégető tartományban van a pulzusszám. Ezt az értéket az alábbi képlet segítségével könnyen kiszámolhatja.

(220-életkor) x 0,7 = alsó határérték

(220-életkor) x 0,75 = felső határérték

  

Annamari

Dietetikus vagyok 15 éve.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció