Főoldal
  

A napfény élénkíti a vérkeringést, az anyagcserét, fokozza a teljesítőképességét, felszabadíthatja a boldogsághormonokat és hatására a termelődő D-vitamin erősíti a csontokat. Íme néhány aranyszabály, hogy gondatalanul élvezhessük a napfényt:

1.

Délelőtt 11 és délután 3 óra között a legveszélyesebb a nap ultraibolya-sugárzása, ilyenkor próbáljon árnyékban maradni. Ne feledje, árnyékban is lehet égni!

2.

A napozást kezdje 15 perccel és magas faktorszámú (minimum 12-es) napozókrémmel.

3.

Az alapszín elérése után bőrszínének megfelelő napozótejjel folytassa a napfürdőt.

Világos bőrű, európai (világos bőr és haj: könnyen leég, nehezen barnul. 10-20 percig 15-ös faktorszámú krémmel biztonságosan napozhat).

Sötét bőrű, európai (barna vagy sötétszőke haj, világosbarna bőr: egyenletesen barnul 20-30 perces napozással és 12-es faktorszámú tej használatával).

Mediterrán (sötét haj, sötét bőr: gyorsan barnul, sosem ég le, 40 percet is napozhat mindössze 5-ös faktorszámú napvédőkrémmel).

Kelta (fehér bőr, vörös haj: nem tud lebarnulni, az ilyen típusú bőr csak leégni képes. Ebben az esetben 5-10 percnél tovább nem tanácsos a napon maradni még 20-as faktorszámú tej alkalmazása mellett sem).

4.

A napon, a szabad ég alatt való futkározás, röplabda, tenisz, strandlabda, gyomlálás, séta stb. is napozásnak számít, tehát ne tegye megfelel faktorszámú naptej használata nélkül.

5.

Napozás előtt már 20 perccel kenje be magát naptejjel. Fürdés, zuhanyozás után a biztonság kedvéért kenjen fel egy vékony réteget még a vízálló naptejekből is.

6.

Sapka, kendő, szalmakalap.

7.

Napozás után ne sajnálja bőrétől a különféle bőrnyugtató krémeket. Minden termékcsaládban talál egyet.

8.

Ha megtörténne a legrosszabb, kipirult bőrére kenjen hideg tejfölt és néhány napig kerülje a napot!

  

Gergely

Fitness oktató, életmódtanácsadó.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció