Főoldal
  

A felnőtt szervezet magnézium igénye: 300-350 mg, az átlag magyar 210-270 mg-ot fogyaszt.

Érdemes a rendszeres bevitelről gondoskodni.

Elengedhetetlenül szükséges eleme az életnek.

Szerepe: sejtműködés (főleg izom- és idegsejtek) segítése.

Aki nagy megterhelésnek van kitéve, fokozott bevitelről gondoskodjon (pl sportol, tanul, terhes).

Szerepet játszik a szívizom normális működésében (hiányában fokozódik a koleszterin lerakódása).

Hiányának tünetei:

- depresszió, szorongás, hallucináció, légszomj, álmatlanság,

- magas vérnyomás, szívritmuszavarok

- lábikragörcs, izomgyengeség, izomrángások

Terhesség alatt amit a magzat elvon az anya szervezetéből, azt pótoljuk rendszeresen, nehogy hiányállapot lépjen fel -- csökken a spontán vetélés és az alacsony súlyú újszülött világrajöttének esélye.

Felszívódását segtíi a B6 vitamin.

Természetes fellelhetősége: brokkoli, karfiol, sötétzöld levélzetű zöldségek, fényezetlen rízs, borsó, citrusfélék, szójabab, keshudió, fekete tea, kakaó.

  

Zsurnaliszta

Újságíró vagyok, minden érdekel ami a Nagyvilágban történik.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció