Főoldal
  

Testünk jelez, ha fáradékonyak vagyunk, nem kávéval és energiaitallal kell töltekeznünk, mert így nem az életenergiánkat növeljük, csak koffeinnel turbózzuk fel magunkat ideig óráig. Adjuk meg a szervezetünknek, azt ami jár neki, és sokkal energikusabbak leszünk.

Cink

Közreműködik az anyagcseréjében, így javítja a koncentrációt. Hiányára utalhat a hajhullás, az ekcéma, a gyakori fertőzések, valamint a nehezen gyógyuló sebek megléte. A felnőtt szervezet napi cinkszükséglete kb. 9-10 mg. Vigyázat: a kávé, a szénsavas üdítők, valamint a cigaretta valódi cinkgyilkosok!

Amiben van: hús, máj, hüvelyesek, tojás.

 

Kálcium

A csontok építőanyaga az allergiásoknál enyhíti a hisztaminkiáramlást, így csökkentve például a szénanátha tüneteit. Ajánlott napi adagja felnőttek esetében 1000 mg. Felszívódását többek között a szervezet D-vitamin ellátottsága is befolyásolja, ezért ősszel is naponta legalább fél órát a friss levegőn kell tölteni.

Amiben találunk: tejtermékek, olajos magvak.

 

Magnézium

Ez az ásványi anyag "tartja a kapcsolatot" az idegsejtek és az izmok között. A felnőttek napi szükséglete 300-350 mg. Ügyelni kell arra, hogy fokozott izzadáskor ebből az ásványi anyagból is rengeteg kiürül, az így elvesztett mennyiséget mindenképpen pótolni kell.

Amiben megtalálja: zöldségfélék, hüvelyesek, különböző gabonafélék, gyümölcsök, tejtermékek.

 

Kálium

A folyadékháztartás szabályozása mellett fontos szerepet játszik a szív ingerületvezetésében, sőt, egyes tanulmányok szerint még a magas vérnyomást is csökkenti. Egy felnőtt embernek naponta kb. 3500 mg-nyi káliumra van szüksége.

Tartalmazza: Minden élelmiszerben megtalálható kisebb - nagyobb mennyiségben, de a növényi eredetű táplálékok bővelkednek benne.

 

Vas

Legfontosabb feladata az oxigén és a szén-dioxid szállítása a vérben, amit különböző kémiai reakciókon keresztül valósít meg. Csökkent vasszintre figyelmeztet pl a (gyulladások miatti) sápadtság és kimerültség. A felnőtt szervezet napi igénye 12-25 mg. Vigyázat: A fekete tea és a tej akadályozza a felszívódását!

Ételek, amikben található: Hús, máj, belsőségek.

  

BalikPeter

A természetesség híve vagyok.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció